Achtergrond

Voorafgaand aan de inmiddels bijna twintig jaar werkervaring op het gebied van (Europees) aanbesteden, is oprichter en eigenaar van Bela Consult, Jaap Beck in 1981 afgestudeerd aan de afdeling Bouwkunde van de HTS te Zwolle. Na vervolgens circa zes jaar werkzaam te zijn geweest op het afstudeeradres, architectenbureau A+H+D, volgde in 1986 de aannemerij. Bij diverse bedrijven, zowel in de woning- als utiliteitsbouw, zijn adviserende en commerciële (staf-)functies vervuld.

Advisering en het analytisch, gezamenlijk komen tot oplossingen, bleek bij het vervullen van deze functies een steeds grotere rol te spelen. Om hier optimaal vorm aan te geven, is in 2003 besloten, de opgedane kennis en ervaring in te gaan zetten in de vorm van een zelfstandig adviesbureau.

Na een start als bouwmanagementbureau, zijn de activiteiten van Bela Consult meer en meer gespecialiseerd in het begeleiden van aanbestedingswerkzaamheden. Deze betreffen ca. 95% van de advieswerkzaamheden (zie ook tabblad “Aanbesteden”).

De overige 5% worden ingevuld met proces-/ projectmanagement en advisering over onder meer: contractvorming, haalbaarheidsstudies en planoptimalisatie.